fredag 6 januari 2012

Just go with the flow

Just nu finns det mycket i mitt huvud som jag skulle kunna skriva ner just i denna sekund, men jag låter bli att publicera allt pga. olika anledningar. Ni kan fundera hur länge ni vill över vad det kan handla om men vissa saker är lite väl privata för att skriva ut det bland läsare, även om jag bloggar för min egen del och inte för andras. Man vet aldrig vem som kan råka läsa inläggen och man bör stå för det man säger enligt min åsikt.
Det är som sagt mycket som snurrar runt nu och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera lr reagera på allt faktiskt.. det är svårare än vad man tror.
Man vill inte göra folk besvikna och speciellt inte en själv men man kan inte göra alla nöjda och glada heller, alla tycker och känner olika och tur är väl det. Men det kan ställa till det i sitt eget samvete.
Jag menar, man vill ju inte att ngn ska vara besviken på en men vissa gånger går det inte att göra ngt åt det och det är det som suger ngt extremt !
Det är mycket som spelar roll i sitt liv och vissa saker betyder mer än andra. Man måste göra ett val och ett val man står fast vid så man inte ska behöva ångra sig i slutändan.
Det är många som säger åt en att det aldrig kommer att funka och att det är lika bra att skita i det..
 Men varför (?) ska man ge upp så lätt? borde man inte kämpa det sista för att nå sin dröm ? Och borde man inte stötta personen/personerna i fråga ist för att få dem att tvivla på sig själv?
Jag vet själv att man behöver en extra hand ibland och det betyder mer än vad man tror när någon tror på en och stöttar en i varje situation även om just det man vill är otroligt svårt och enligt vissa "omöjligt".
"Ingenting är omöjligt" var det en man som sa och det är sant.
Vill man så kan man!
Med rätt vilja och hjälp runt om sig går allt bara man kämpar och inte ger upp.
Det är något man bör tänka på som både vän och utomstående.
Varför ge upp när det finns en chans att göra det helt fantastiskt (?)
Det är min fråga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar