torsdag 24 maj 2012

Why do older guys like to date younger girls?

Hur kommer det sig att killar ofta träffar yngre tjejer och bara går lägre och lägre i åldrarna?
Kan det vara så att de känner sig mer säkra på sig själva pga. den osäkerheten som den yngre tjejen visar, jag menar det finns många tjejer som tycker det är super "coolt" och blir jätte glada pga. att en kille som är äldre raggar på en (och då syftar jag inte bara på ett år skillnad utan när det blir en aning patetiskt). Är det så att vissa killar inte är tillräckligt mogna/redo för att va tillsammans/dejta en tjej i sin egen ålder? Det kan även vara en lathet, det kanske tar lite extra för att en tjej i sin egen ålder ska falla än en tjej som är yngre och ser upp till personen i fråga.

Från tjejens sida känner man oftast att äldre killar är mer mogna och man kan känna en trygghet på en helt annan nivå, samtidigt kan det vara en aning "läskigt" om personen är mer än ett år äldre, iaf när man är runt 19(som jag). Man känner att man har hela livet framför en och vågar man då gå in i ett förhållande där det kan blir så seriöst att killen/mannen vill börja bilda familj osv. Är man villig att ge upp sin dröm i livet pga en kärlek som kanske inte ens håller i en längre tid?

Hur vet man om det är värt att ge det en chans? och vem ska man ge den chansen till?

Då när jag är tjej och i 19 års åldern, tar studenten och ska börja resten av livet som vuxen har jag upplevt olika situationer och de jag inte vart med om själv har mina vänner varit, så man har hört många sidor av just det jag dragit upp. Det är nog ett ämne man kan skriva om hur länge som helst utan att få ett riktigt svar på det hela!

Jag anser att man ska leva sitt liv precis som man vill och hur ska man komma någonstans i livet om man aldrig chansar? Folk kanske skulle leva mer i nuet och bara ta allt som det kommer? Inte tänka så mycket utan bara leva livet!

Självklart finns det undantag i allt jag skrivit här över och det passar absolut inte in på alla, endel saker passar nog inte mig heller. Bara en tanke som dök upp under dagen efter att ha sett, hört och vart mitt ibland allt.







1 kommentar:

  1. Det är ganska patetiskt att skylla på killar då det är tjejer som drar sig till äldre killar, inte alla gånger med snudd på skitnära. Tjejer är i stort behov av bekräftelse och precis som du nämner tycker man det är skitcoolt att bli uppraggad av en äldre kille, även jag som är 22. Det kommer man aldrig komma ifrån. Men däremot tror jag att du har en sund inställning till att gå in i ett förhållande med en äldre person just nu då du inom det närmsta kommer göra ett av dina största val i livet, vad du vill jobba med osv (om du inte är helt säker redan förstås). Ingen inställning att bygga ett liv på dock. Sköt om dig!

    / Karolina

    SvaraRadera