tisdag 17 maj 2011

Ni som tycker och känner saker om mig och mitt liv!

Jag förstår fullständigt att folk inte tror på att jag har ont och mår dåligt, det gör jag verkligen!
Jag tänker vara väldigt rak och ärlig med det här inlägget, bara så ni vet!

Jag vill inte visa mig svag inför andra, knappt för mig själv.
Jag tror inte det är många som vill det och jag är iaf en sådan person som inte gillar att visa min svaghet och sårbarhet bland folk! Just därför har jag byggt upp ett skal som visar att jag mår hur bra som helst medans jag egentligen är ett vrak inombords.
Det är inget jag gjort med mening utan det har bara blivit så med allt som hänt och jag har tydligen blivit bättre och bättre på det.. Jag vet att det inte är en bra egenskap att ha utan att den bara ger fel vibbar utåt från vad verkligheten egentligen hade visat om jag inte hade dolt allt bakom en sköld.
Men det är inget jag bara kan ändra på helt plötsligt, det tillhör min personlighet och den jag är!

För ett tag sen hade jag brutit ihop för varje liten grej men ju mer jag har gått igenom pga. ryggen(smärtan) har jag lärt mig mer och blivit starkare som person. Jag har verkligen växt som människa de 2 senaste åren!
Jag har även lärt mig att inte låta negativa saker ta upp all min energi, den behöver jag till annat!

Nu när jag fått bakslag är det extra jobbigt och smärtsamt med allt, jag är för rädd att jag måste gå igenom samma sak igen som jag började göra för två år sedan!
Jag blev bättre, det började kännas som mitt liv var tillbaka och poff så va man nere på 0 igen!
Att försöka hitta den styrkan och viljan igen är otroligt svårt för mig, det påminner mig från det förflutna som jag trodde var över..

Just därför måste jag prioritera mitt liv efter vad jag själv klarar för att inte sjunka ner helt på botten.
Det finns mycket som folk anser vara fel och det är sådant jag själv vet om och accepterar.
Jag är tillräckligt besviken/arg/ledsen på mig själv och situationen att jag inte behöver det från flera håll och kanter. Jag har blivit tillsagd för mitt eget bästa att hålla mig till sådant som ger mig energi och hålla mig borta från sådant som äter upp min energi!
Man kan inte göra så med allt men just förtillfället måste jag göra så med mycket för att bryta cirkeln i mitt liv som börjar gå runt i samma spår om och om igen..
Det kanske låter själviskt och det känns så för mig men det är något jag behöver göra för att hitta tillbaka till rätt spår!

Jag kan inte ändra på vad andra tycker och tänker, bara sål änge jag vet vad jag gör och för rätt anledning är jag nöjd! Man kan inte ta åt sig allt, hur skulle allt sluta då(?)

1 kommentar:

  1. Therese! Du gör helt rätt som fokuserar på sånt som ger dig positiv energi, det är det absolut bästa för dig och det kommer att ta dig igenom den här tuffa perioden också. De som inte förstår det här har antagligen haft tur och inte behövt gå igenom något liknande själva. Fortsätt göra saker som du mår så bra som möjligt av!
    Kramar /Tove C

    SvaraRadera